Identiteitsfraude

Identiteitsfraude houdt in dat iemand onrechtmatig gebruik maakt van uw persoons- of bedrijfsgegevens, dus van uw identiteit.

Identiteitsfraude/diefstal kan langs tal van wegen:

  • bij inbraak in woning of diefstal uit auto;
  • het stelen van post uit brievenbussen;
  • door het onderscheppen van post;
  • door het kopiĆ«ren van kaartgegevens bij kaartgebruik in winkel of geldautomaat;
  • door het kopiĆ«ren van bestanden met persoonsgegevens van klanten (door medewerkers van bedrijven);
  • door het hacken van computersystemen;
  • pharming en/of phishing;
  • via informatie in afval- en prullenbakken (dumpsterdiving);
  • met een valse identiteit persoonlijke informatie op te vragen via het internet of de telefoon (social engineering);

Informatiediefstal is het verkrijgen van persoonlijke of vertrouwelijke informatie van een persoon of bedrijf zonder toestemming. Identiteitsfraude gebeurt wanneer deze informatie gebruikt wordt om goederen, diensten of krediet te verwerven.

Com-Connect kan u helpen om deze problematiek binnen uw bedrijf of organisatie beheersbaar te maken.